WordPress Tema Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

WordPress alt yapısını kullanarak yeni site açacak veya tema değiştirecek kişilerin aklında büyük bir soru işareti olarak “Tema seçerken nelere dikkat edilmeli?”, “Hangi analizler yapılmalı?” gibi soruları kendimize sorarız bu soruların cevabını bu yazımda bulabilirsiniz eğer WordPress hakkında bilginiz yok ise WordPress nedir ? makalemden bilgi alabilirsiniz.

  1. İhtiyaca Göre Tema

Seçeceğiniz her temanın kendi içerisinde bulunduracağı eklentiler olacaktır örnek olarak siz bir otel booking sitesi açmak istiyorsunuz bunun için bir tema seçtiğinizde içerisinde booking yapısına uygun eklenti bulunmalıdır aksi takdirde aldığınız başka bir temada booking yapısı için eklenti satın almanız gerekebilir. Bunun için yapmanız gereken en önemli şey ilk başta site yapınızı ihtiyacınıza göre belirtip ona uygun tema seçimi yapmak olacaktır.

  1. Tema Performansı

Misal olarak iki tema beğendiniz ve aralarında seçim yapmanız gerekecek ve bir seçim hakkınız var bu durumda bakmanız gereken en önemli özellik temanın performansıdır. Seçtiğiniz iki tema var ve bir tanesi ortalama 2 saniyede açılırken bir diğeri ise 10 saniyede açılıyor bunun size yüksek oranda kullanıcı kaybettireceğini unutmayın ortalama olarak 4 saniyenin üstünde açılan sitelerde kullanıcı kaybı yaşanmaktadır.

  1. Tema Uyumluluğu

Tema seçerken dikkat edilmesi gereken diğer önemli noktalardan biri uyumluluktur. Uyumluluk iki ayrı başlık altında yorumlanabilir mobil uyumluluk ve tasarım uyumluluğu

Mobil Uyumluluğu olmayan sitelerde ilk olarak yüksek oranda kullanıcı kaybı yaşayacaksınız. Dünya genelinde artık telefon kullanımı bilgisayar kullanımını geçmiş durumda ve Google artık mobil sitelere önem vermekte hatta artık bir seo kriteri olarak bilinmekte bu nedenle mobil uyumlu olmayan temaları kesinlikle tercih etmeyin.

Google Mobil Uygumluluk Test Aracı : https://search.google.com/test/mobile-friendly

Site Tasarım Uyumluluğu olmayan sitelerde genel olarak yaşanan en büyük sorun iki farklı ölçülere sahip ekranlarda web siteniz farklı ve bozuk gözükmekte olacaktır. Örnek olarak abc.com adlı bir siteye laptop ile girdik ve bazı alanları ekranımız küçük olduğundan dolayı ve sitenin tasarım tarafında uyumluluk hataları olduğundan dolayı sitenin belki’de yarısını göremeyeceğiz ve bu siteden çıkacağız ve farklı bir siteye giriş yapacağız ve bu site kullanıcı kaybı yaşamış olacak. Bizim gibi belki’de yüzlerce kişi siteyi terk edecek bu yüzden tema seçerken kontrol etmeyi unutmayın.

  1. W3 Standartlarına Uyumlu Tema

Seçilen temanın tüm dünyada kabul edilen W3 (World Wide Web) kurallarına uygun olarak tasarlanıp tasarlanmadığı kontrol edilmelidir. Temanın W3 standartlarına göre tasarlanıp tasarlanmadığını W3 Validator ile analiz edebilirsiniz. Gerekli düzenlemeleri analiz sonucunda madde madde görebilirsiniz.

W3 Validator : https://validator.w3.org

  1. AMP Uyumlu Tema

Seçtiğiniz temanın AMP desteğinin olup olmadığını araştırmalı, mümkünse AMP desteği olan temaları tercih etmelisiniz. Türkiye’de %95 kullanım oranı ile en çok kullanılan arama motoru olan Google, mobil aramalarda AMP desteği olan sitelere öncelik vereceğini açıkladı. Bu nedenle temanızın AMP desteğinin olması büyük önem teşkil ediyor.

Google AMP Testi : https://search.google.com/test/amp

  1. SEO Uyumlu Tema

Özellikle Google’da sıralama almak istiyorsanız SEO uyumlu tema tercih etmelisiniz. Eğer siteniz SEO uyumlu olursa baktığınız zaman rakiplerinizden 1-0 önde olma şansını yakalayacaksınız. SEO uyumlu olduğunu çoğu web sitesinin analiz araçlarını kullanarak öğrenebilirsiniz.

Benim kullandığım analiz aracı : https://www.seohocasi.com/seo-analiz/

  1. Tasarım ve Renk

Belkide kullanıcı gözünde en önemli kısım sade tasarımlı ve gözü yormayan renkte kullanılan temalardır. Tema seçimi yaparken mümkün olduğunda sade, gözü yormayan renkler ve yerleşimde temalar seçilmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Makale İçeriği
Alperen Esmer
Alperen Esmer
Selamlar, ben Alperen Esmer. Yazılım ve dijital pazarlama alanlarında 9 yıldır kendimi geliştiriyorum. Burada, SEO’daki 6 yıllık deneyimimi ve Wordpress yoğunlukta olmak üzere yazılımdaki deneyimlerimi sizlere aktarmayı ve bilgi aldığım kaynakları sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.
Hemen İletişime Geç

Dijital Pazarlama konularında uzman destek almak için hemen aşağıdaki formu doldurup benimle iletişime geçin!

En Yeni Makaleler
White Hat - Black Hat SEO
SEO
Alperen Esmer
Beyaz Şapka SEO (White Hat SEO) 2023 Rehber

Beyaz şapka SEO nedir? Beyaz şapka SEO, Google’ın yönergeleri dahilinde olan SEO stratejilerinin, tekniklerinin ve taktiklerinin kullanılması anlamına gelir ve odak noktası kullanıcıdır. Beyaz şapka

Daha Fazla »
Genel
Alperen Esmer
H1 Etiketleri Sıralama için Gerekli mi?

Arama pazarlamasının önceki günlerinde, SEO’lar çoğu kez aynı iki en iyi uygulamayı beynimize implante edilen birçok kez tekrarladılar: Sayfanızın başlığını H1 etiketlerine sarın Sayfa başına

Daha Fazla »