H1 Etiketleri Sıralama için Gerekli mi?

Arama pazarlamasının önceki günlerinde, SEO’lar çoğu kez aynı iki en iyi uygulamayı beynimize implante edilen birçok kez tekrarladılar:

  1. Sayfanızın başlığını H1 etiketlerine sarın
  2. Sayfa başına bir ve yalnızca bir H1 etiketi kullanın

Bu öneriler denetimlerde, SEO araçlarında ortaya çıktı ve sürekli kafa sallamanın kaynağıydı. Konuşmalar şu şekilde olur:”Aptal CNN. Bu sayfadaki başlık H2. Bu doğru değil!””Tabii, ama onları incitiyor mu?””Aslında hiçbir fikrim yok.”

Zamanla, SEO’lar bu fikirleri terk etmeye başladı ve tek bir H1 kullanma konusundaki katı kavramın yerini “sayfanın üst kısmına yakın büyük metin” aldı.

Google, içerik analizinde ve sayfa parçalarının birbirine nasıl uyduğunu anlamada daha iyi büyüdü. Yayıncıların HTML işaretlemesinde ne sıklıkta hata yaptıkları göz önüne alındığında, bunu kendileri için çözmeye çalışacakları mantıklıdır.

Soru sık sık ortaya çıkıyor, Google’dan John Muller bir Web Yöneticisi Hangout’unda bunu ele aldı : “H1 etiketlerini bir sayfada istediğiniz sıklıkta kullanabilirsiniz. Sınır yok – ne üst ne de alt sınır.H1 öğeleri bir sayfaya daha fazla yapı kazandırmak için harika bir yoldur, böylece kullanıcılar ve arama motorları bir sayfanın hangi bölümlerinin farklı başlıklar altında olduğunu anlayabilirler, bu yüzden bunları bir sayfada doğru şekilde kullanırdım.Özellikle HTML5 ile, bir sayfada birden fazla H1 öğesine sahip olmak tamamen normaldir ve beklenen bir durumdur. Yani endişelenmen gereken bir şey değil. Ve bazı SEO araçları bunu bir sorun olarak işaretler ve ‘oh, herhangi bir H1 etiketiniz yok’ veya ‘iki H1 etiketiniz var’ deyin. Bizim açımızdan, bu kritik bir konu değil. Kullanılabilirlik açısından, belki bunu geliştirmek mantıklıdır. Bu yüzden, bu önerileri tamamen görmezden gelmeyeceğim, ancak kritik bir konu olarak görmeyeceğim.Siteniz hiçbir H1 etiketi olmadan veya beş H1 etiketi ile mükemmel şekilde çalışabilir. “

Google’ın en güvenilir makamlarından birinin bu iddialarına rağmen, birçok SEO şüpheci kaldı ve bunun yerine “güven ama doğrula” istiyordu.

Tabii ki, bunu test etmeye karar verdik … bilim ile!

Distilled’den Craig Bradford , Moz Blog’un (bu tam olarak) H1’ler (CMS’nin bir tuhaflığı) yerine başlıklar için H2s kullandığını fark etti.

H2 Başlığı
h1 SEO Test Deneyi

Yeni markalı SearchPilot’u (eski adıyla DistilledODN) kullanarak başlıklarımızın 50/50 bölüm testini hazırladık . Blog başlıklarımızın yarısı H1 olarak değiştirildi ve yarısı H2 olarak tutuldu. Daha sonra iki grup arasındaki organik trafikteki herhangi bir farkı ölçeceğiz.

Sekiz hafta sonra sonuçlar:

Deneyimsiz olanlar için, bu çizelgeleri deşifre etmek biraz zor olabilir. Distile’dan Rida Abidi bizim için verileri şu şekilde bozdu:

Değişim dökümü – sonuçsuz

  • Öngörülen artış:% 6.2 (aylık tahmini 6.200 organik oturum)
  • Organik seanslardaki aylık artışın aşağıdakiler arasında% 95 olduğundan eminiz:
    • Üst: 13.800
    • Alt: -4,100

Bu testin sonuçları organik trafik açısından sonuçsuz kaldı, bu yüzden geri döndürmenizi öneririz.

Sonuç: H2’lerimizi H1s olarak değiştirmek istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadı

İfadelerini doğrulayan Google’ın algoritmaları, başlıklarımız için H1 veya H2s kullanıp kullanmadığımızı umursamadı. Muhtemelen, H3s, H4s kullansaydık veya hiç başlık etiketi kullanmazsak aynı sonucu görürdük.

Unvanlarımız hala unutulmamalıdır:

  • Büyük bir yazı tipi kullanıldı
  • Her makalenin başında oturdu
  • Belirsiz ve Google’ın çözmesi kolay oldu

Bu deney, H1’lerin bir sıralama faktörü olmadığını kesinlikle kanıtlamasa da, H1 ve H2’leri kullanmak arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulamadığımızı göstermektedir. 

Bu tartışmayı çözüyor mu? SEO’lar rüzgara dikkat etmeli ve tüm bu H1 önerilerini atmalı mı?

Hayır, tamamen değil …

Neden hala H1 etiketi kullanmalısınız?

Google, başlıkların büyük çoğunluğunu şu ya da bu şekilde anlayabiliyor gibi görünse de, H1’leri bir SEO en iyi uygulaması olarak kullanmaya devam etmek için birkaç iyi neden var.

Georgy Nguyen , özetlemek ve buraya eklemek için çalışacağım Arama Motoru Land adlı bir makalede bazı mükemmel noktalar verdi.

1. H1 etiketleri erişilebilirliğe yardımcı olur

Ekran okuma teknolojisi, kullanıcıların hem ekranda hem de arama yeteneğinde içeriğinizde gezinmesine yardımcı olmak için H1’leri kullanabilir.

2. Google, başlık etiketleri yerine H1’leri kullanabilir

Google’ın başlık etiketinizi bulamaması veya işleyememesi gibi bazı nadir durumlarda, sayfanızın başka bir öğesinden bir başlık çıkarmayı seçebilirler. Çoğu zaman, bu bir H1 olabilir.

3. Başlık kullanımı daha yüksek sıralamalarla ilişkilidir

Şimdiye kadar gördüğümüz neredeyse her SEO korelasyon çalışması, daha yüksek sıralamalar ve bir sayfadaki başlıkların kullanımı arasında  , H2s ve H3’lere bakan SEMrush’un en sonuncusu gibi, küçük ama pozitif bir korelasyon gösterdi.

Açıkça söylemek gerekirse , başlıklar ve başlıklar bir Google sıralama faktörüdür . Ancak Yapılandırılmış Veriler gibi başlıklar bir sayfaya bağlam ve anlam sağlayabilir .

John Mueller’in Twitter’da söylediği gibi :

Tüm bunlar ne anlama geliyor? H1 “en iyi uygulamalarına” bağlı kalmak için birkaç nedenden dolayı iyi bir fikir olsa da, katı H1 yönergelerine uymamanız durumunda Google, deneyimizin gösterdiği gibi, büyük olasılıkla daha fazla şey çözecektir.

Ne olursa olsun, muhtemelen:

  1. İçeriğinizi hiyerarşik başlıklarla düzenleyin – ideal olarak H1, H2s, H3s, vb.
  2. İçeriğinizin üstünde büyük bir yazı tipi başlığı kullanın . Başka bir deyişle, Google’ın, ekran okuyucuların ve diğer makinelerin veya içeriğinizi okuyan kişilerin başlığı anlamasını kolaylaştırın.
  3. Sıkı H1’ler ve SEO en iyi uygulamalarını kullanmanızı engelleyen bir CMS veya teknik sınırlamalarınız varsa, elinizden gelenin en iyisini yapın ve küçük şeyleri terlemeyin .
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Makale İçeriği
Alperen Esmer
Alperen Esmer
Selamlar, ben Alperen Esmer. Yazılım ve dijital pazarlama alanlarında 9 yıldır kendimi geliştiriyorum. Burada, SEO’daki 6 yıllık deneyimimi ve Wordpress yoğunlukta olmak üzere yazılımdaki deneyimlerimi sizlere aktarmayı ve bilgi aldığım kaynakları sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.
Hemen İletişime Geç

Dijital Pazarlama konularında uzman destek almak için hemen aşağıdaki formu doldurup benimle iletişime geçin!

En Yeni Makaleler
White Hat - Black Hat SEO
SEO
Alperen Esmer
Beyaz Şapka SEO (White Hat SEO) 2023 Rehber

Beyaz şapka SEO nedir? Beyaz şapka SEO, Google’ın yönergeleri dahilinde olan SEO stratejilerinin, tekniklerinin ve taktiklerinin kullanılması anlamına gelir ve odak noktası kullanıcıdır. Beyaz şapka

Daha Fazla »
Genel
Alperen Esmer
H1 Etiketleri Sıralama için Gerekli mi?

Arama pazarlamasının önceki günlerinde, SEO’lar çoğu kez aynı iki en iyi uygulamayı beynimize implante edilen birçok kez tekrarladılar: Sayfanızın başlığını H1 etiketlerine sarın Sayfa başına

Daha Fazla »